Kaip pasigaminti greitą ir sveiką kokteilį pusryčiams

Kaip pasigaminti greitą ir sveiką pusryčių kokteilį?

Ateinu pas jus su glotnučių, aka smūčių arba maistingųjų ir skaniųjų pusryčių kokteilių gidu!

Žinau, jog neretai juos pasigaminti mes tingime (sprendžiu pagal save) arba tiesiog neprisiruošiame, kartais nežinome ką į tą kokteilį dėti, tad tiesiog nesiryžtame ir einame kepti blynų. O išties nereikia bijoti, viskas labai paprasta! Tereikia žinoti pagrindinę 3 dalių taisyklę, na o visa kita jau gausis savaime 🙂

Būsiu visiškai atvira- ilgą laiką negaminau šių kokteilių, nes baisiai nemėgstu plauti kokteilinės! Bet pastaruoju metu nemažai sirgau, tad griebiau jautį už ragų ir noriu ar nenoriu, kiekvieną rytą susiplakdavau po kokteilį. Pamažu atsirado įprotis rytais išgerti žaliąjį kokteilį, ir dabar labai džiaugiuosi ne tik skaniai prasidedančiu rytu, bet ir stiprėjančiu imunitetu.

Pagrindinė žaliojo (ir ne tik) kokteilio formulė

Kokteilio formulė labai paprasta, ingredientus galite rinktis pagal norą, poreikį, ar tiesiog tai, ką turite namuose:

2-3 puodeliai žalumynų:

  • Špinatai;
  • Lapiniai kopūstai (angl. kale);
  • Salierai;
  • Gražgarstė;
  • Cukinija;
  • Kalafioras;
  • Salota.

2 puodeliai skysčių:

  • Kokosų pienas;
  • Kokosų vanduo;
  • Migdolų pienas;
  • Avižų pienas;
  • Anakardžių pienas;
  • Sojų pienas;
  • Šalta arbata;
  • Vanduo.

1 puodelis vaisių arba uogų:

  • Bananai;
  • Mangai;
  • Obuoliai;
  • Persikai;
  • Ananasai;
  • Citrusiniai vaisiai;
  • Įvairios uogos.

Papildomi pusryčių kokteilių ingredientai

Jau turime bazę, na o kad kokteilis būtų skanesnis ir maistingesnis, dėsime įvairiausių priedų. Juos visada naudoju pagal poreikį, na o kad būtų paprasčiau, viską taip pat išskirsčiau į atskiras kategorijas.

  1. Baltymai. Jų reikia ne tik sportininkams, bet ir kiekvienam mūsų. Baltymai yra svarbiausia medžiaga atkuriant ir pakeičiant pasenusias ląsteles naujomis.
  • Lukštentos kanapių sėklos;
  • Graikiškas jogurtas;
  • Proteino milteliai;
  • Kolagenas.

2. Gerieji riebalai. Jie turi sudaryti 15% mūsų dienos suvartojamo maisto, galime rinktis iš šių produktų:

  • Avokadai;
  • Kanapių aliejus;
  • Riešutai;
  • Natūralus riešutų sviestas.

3. Skaidulos. Skaidulos mums itin svarbios, jos padeda maistui judėti per žarnyną, jį valo ir yra mums visapusiškai naudingos. Skaidulų šaltiniai:

  • Chia sėklos;
  • Linų sėmenys;
  • Gysločių luobelės;
  • Negludinti avižiniai dribsniai.

4. Prieskoniai. Juos naudoju aromatui, spalvai suteikti.

  • Cinamonas;
  • Imbieras;
  • Ciberžolė;
  • Kalendra;
  • Petražolė;
  • Mėtos.

5. Natūralūs saldikliai. Kas nemėgsta saldžių kokteilių, tiesa? Žinoma, su saldikliais nereikėtų persistengti, bet mažas kiekis tiesiog būtinas 🙂

  • Skystas medus;
  • Agavų sirupas;
  • Klevų sirupas;
  • Datulės;
  • Saldūs vaisiai.

6. Supermaistas. Paskutinis, bet ne mažiau svarbus ingredientas. Supermaistas praturtintas įvairiausiais vitaminais ir maistinėmis medžiagomis.

  • Goji uogos;
  • Acai milteliai;
  • Maca milteliai;
  • Kakava;
  • Spirulina;
  • Imbieras;
  • Probiotikų milteliai;
  • Vitaminas C.

Visi sąrašai dar gali tęstis ir tęstis, surašiau pagrindinius savo naudojamus produktus. Nebijokite naudoti ir daržovių: burokėlių, morkų, netgi pomidorų.

Žaliuosius kokteilius gausite naudodami žaliąsias daržoves ir vaisius, na o naudodami kitų spalvų ingredientus, gausite analogiškas spalvas. Gamindama stengiuosi derinti tos pačios arba panašios spalvos ingredientus.

Gamindami iš rūgščių vaisių, pavyzdžiui citrusų ar obuolių, kokteilius stenkitės išgerti iš karto, nes skystis greitai atsiskiria nuo tirštosios dalies, ir kokteilis pasidaro nebe toks skanus.

Jeigu patys augalinio pieno namuose nepasigaminate, rekomenduoju ALPRO. Kokosinis yra naujos formulės, visiškai be pridėtinio cukraus 🙂

Ir dar vienas patarimas dėl kokteilių spalvų. Tikrai ne visada spalva gaunasi tokia, kokios norime, bet nėra padėties be išeities!

Žaliai spalvai paryškinti naudoju spirulinos miltelius, geltonai- ciberžolę, na o raudonai- liofilizuotus burokėlius, avietes arba braškes, kuriuos tiesiog sumalu. Geriausiai tinka burokėliai.

Mielieji, būkit sveiki ir žvalūs! Labai tikiuosi, jog šis įrašas bus bent kažkiek naudingas, ir vėl pradėsite, arba pagaliau pradėsite rytais gerti maistingus pusryčių kokteilius 🙂

Skanaus!

Aušra

 

Leave a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

*