Maisto planavimas

Maisto planavimas: pirmieji žingsniai

Pradėkime nuo to, jog maistą planuoju jau gerus 4 metus.

Kam tas planavimas reikalingas?

  • Gerokai sumažėja išlaidos;
  • Sumažėja išmetamų/sugedusių produktų kiekis, skatina sąmoningesnį vartojimą;
  • Nereikia galvoti, ką šiandien arba rytoj reikės gaminti;
  • Padeda susiplanuoti ir išlaikyti suvartojamų produktų įvairovę;
  • Lengviau užkandžiauti sveikai, rečiau kyla pagunda nusipirkti beverčių užkandžių ar greito maisto;
  • Norint reguliuoti svorį, svarbu matyti visos savaitės valgymų viziją, jog nepamirštumėm reikiamų maisto medžiagų.

Galėčiau dar labai ilgai vardinti maisto planavimo naudą, nes ji yra iš tiesų yra didžiulė. Jeigu trumpai- planuodami sutaupysite pinigų, išvengsite bereikalingo streso, išmesite mažiau nesunaudotų maisto produktų ir valgysite sveikiau.

Nuo ko pradėti?

Prieš pradėdama planuoti savaitės meniu, visada imuosi maisto produktų surašymo. Man tai itin svarbus žingsnis, kuris yra pats planavimo pagrindas.

Produktus, esančius namuose, surašau į planuoklį. Pirmiausia, juos išskirstau į kelias kategorijas:

  • Konservuotus produktus/ padažus;
  • Birius produktus ;
  • Šaldytuvo turinį;
  • Šaldiklio turinį.

Visko iki smulkmenų surašinėti tikrai nebūtina, tik pagrindinius produktus. Niekada nesurašinėju prieskonių, tiesiog kažkam pasibaigus, tą produktą iš karto įtraukiu į pirkinių sąrašą.

Žinoma, jeigu virtuvėje yra ideali tvarka, nedaug produktų ir itin patogus priėjimas prie kiekvieno iš jų, tokiu atveju surašinėjimas gali būti nereikalingas.

Kadangi mano atveju namuose visada yra daug įvairiausių produktų, o vietoje patogių stalčių sumontuotos lentynėlės, kuriose viskas labai greitai susikuičia ir pasimeta, neretai pamirštu, ką turiu, arba galvoju kad tam tikro produkto jau nebėra, nors iš tiesų galiu kažkur turėti net keletą vienetų. Dėl to žiūrėdama į sąrašą iš karto matau ką turiu, ko nebe, ir nereikia raustis po visas spinteles, bandant prisiminti ar dar turiu tam tikrą produktą ar nebeturiu.

Dabar šiek tiek apie maisto produktų surašymo naudą.

Visų pirma, surašinėjant produktus, nori tu to ar ne, esi priverstas susitvarkyti tų produktų laikymo vietas: spinteles, stalčius, šaldytuvą. Tvarkymosi nebijokit, sunki bus tik viena diena, o patogumu džiaugsitės dar ilgai! Apgalvokite, kaip optimizuoti produktų laikymą. Pvz. tvarkingas išdėliojimas, birių produktų perdėjimas į permatomus maisto laikymo indus, sužymėjimas lipdukais ir galiojimo datos užrašymas. Tuo pačiu galite pasidomėti, kaip geriausia laikyti kiekvieną produktą šaldytuve tam, kad jie išliktų šviežūs kuo ilgiau. Sekantį kartą surašinėti iš naujo nieko nebereikės, nes kažką sunaudoję arba nusipirkę galėsite tiesiog pokyčius žymėti savo sąraše.

Daug kas mano Instagram paskyroje klausėte, iš kur mano permatomi indeliai biriems produktams ir lipdukai, ant kurių žymiu pavadinimus- viskas iš IKEA.

Kas seka toliau?

Kai jau susitvarkėte spinteles, šaldytuvą, ir žinote kokius produktus turite namuose, galite pradėti planuoti savaitės meniu.

Keli patarimai:

  1. Planuodami ką valgysite ateinančią savaitę, pradėkite nuo greičiausiai gendančių produktų. Peržiūrime galiojimo laiką, ir tuos produktus, kurių galiojimas baigsis greičiausiai, planuojamės suvartoti pirmus.
  2. Patiekalus stengiamės susigalvoti iš tų produktų, kuriuos turime, o ko trūksta- rašomės į pirkinių sąrašą. Svarbiausia, jog planavimas eitų aplink produktus, kuriuos jau turime tam, kad reikėtų pirkti kuo mažiau naujų produktų, dar nesunaudojus turimų.
  3. Reikia konkretaus produkto, bet jo neturite? Ieškokite alternatyvų. Grietinę keiskite grietinėle arba jogurtu, vienos rūšies miltus keiskite kitais, laimo sultis keiskite į citrinos sultis ir taip toliau.
  4. Įsivertinkite, ar tikrai visi šeimos nariai valgo pusryčius arba pietus namuose. Galbūt visi valgote kartu tik vakarienę? Pagal tai susiplanuokite kas ir kiek valgys, galbūt bus tokių dienų, kai namuose nevalgysite iš viso. Taip susiplanuosite teisingai, sutaupysite ir neturėsite produktų, kurių taip ir neteks panaudoti.

Kartais pamačius šaldytuvo turinį išties noris susiimt už galvos, tiesiog jį uždaryt ir eit užsisakyt maisto į namus 🙂

Planuodami maistą neapkrausite šadytuvo nereikalingais produktais, bus lengviau orientuotis.

Trūksta idėjų, ką gaminti? Ar galbūt norite savaitės meniu pavyzdžių? Rašykite į komentarus kas domina, pasistengsiu pasidalinti patirtimi! 🙂

Aušra

 

Leave a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

*